PekkaMansala

Liian hiljainen

Liikennevirasto "perustelee" taas nopeusrajoitusten laskua tyyliin Pekkarisen selitykset.

https://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/liikennevirasto-p...

Nykyautot ovat liian hiljaisia. Edes rengasmelu ei kuulu. Voidaan siis luopua myös kaikista meluvalleista ja muista liikenteen -esteistä.

"Virasto kuitenkin muistuttaa, että nopeusrajoitusten ensisijainen tehtävä on tieliikenteen turvallisuuden lisääminen".

Mikähän mahtaa olla tieliikenteen ensisijainen tehtävä ? Seisottaa autoja paikallaan vai pitää Suomi työn ja tuottavuuden touhussa ? Liikennefaktan mukaan vuonna 2017 autoilla ajettiin Suomessa noin 50 mrd km. Keskinopeudella 50 km/h tuohon suoritteeseen menee aikaa n. 1 miljardi tuntia ja sitä Liikennevirasto siis haluaa lisätä. Ei kuitenkaan kerro paljonko tuo lisäys maksaa ylimääräisenä aikana. Ei virastoa kiinnosta.

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (2 kommenttia)

Käyttäjän jormamoll kuva
Jorma Moll

> Nykyautot ovat liian hiljaisia. Edes rengasmelu ei kuulu.

OOO

Kyllä niistä aikamoinen suhina lähtee.¨

¨¨¨¨
Kun auto oli uusi Suomessa, piti sen edessä kulkea miehen joka heilutti valkoista valoa varoitukseksi. Tämä näin muistinvaraisesti

Käyttäjän mattiosaisa kuva
Matti Säisä

Mielestäni Mansala kirjoittaa asiaa. Aika on todella rahaa, ajan tuhlaaminen on siis rahan tai vapaa-ajan tuhlaamista.
Mitkä ovat sopivat nopeusrajoitukset mihinkin kohtaa siihen en ota kantaa mutta Mansalan tavoin velvoittaisin kiinnittämään tähänkin huomiota ja jos ovat kiinnittäneet tuomaan selvittelyjensä tuloksia julki.

Sillä onhan niin että itse kunkin hallituksen toimien, maahanmuuton, ruotsinkielen aseman, SOTEN, kommunistien, sikaporvareiden huonojen TV ohjelmien lisäksi ärsyttää ihmistä tavattomasti itsevaltainen ja tuppisuinen virkavalta.

Tämän blogin suosituimmat

Mainos

Netin kootut tarjoukset ja alennukset